Förkylningsstickning..?

Satt i personalrummet i slutet av förra veckan och uttryckte min ärliga förvåning över att jag klarat mig så bra utan förkylningar den här våren. "Jag känner att den ligger och lurar, jag får ont i huvudet ibland men den bryter inte ut" sa jag. Orutinerat. Nu har den brutit ut, med feber och hela baletten. Tredje dagen idag, just som jag trodde att det började vända så slog febern till och jag har varit ganska förvirrad. Enkla mönster blir komplicerade och jag tappar bort både var jag är och var jag har mina saker. Letade tex en lång stund efter räknaren som satt på fingret... Suck. Nu stickar jag på en sjal till mamma på Mors Dag men funderar på om det verkligen är rätt present. Kanske vantar vore bättre men orkar jag med mönstret? Har någon ett tips så tas det tacksamt emot. Jag lär vara uträknad imorgon också.

Kommentarer
Postat av: marremorr

Kanske en disktrasa kan vara en lagom utmaning? Bloggen Hildurs barnbarn har ett fint mönster nu i maj månad. Krya på dig!

Svar: Tack! Jag hann börja sticka på en sjal men vet inte om den egentligen passar mamma. Har redan kollat in bloggen du tipsade om och tror att nästa projekt får bli en trasa.
Zupermorzan

2015-05-11 @ 19:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0