Gäststuga

Vi har blivit med gäststuga - äntligen! Ett Blocket-fynd, stugan är färdigbyggd, isolerad och har el indragen och kostade fascinerande lite med tanke på allt detta. Bussiga grannar hjälpte oss att få den på plats. Jag är helnöjd. Nu återstår bara lite fixande med färg på insidan och utsidan.
 
Så här såg det ut när den kom.
 
Efter lite fix och trix med traktorn så kom den på plats.
 
Maken hade missat att informera mig om interiören, som nog är det första jag själv hade kommenterat. Raskt inhandlade jag färgburk för att få bort känslan av 70-tal, flower power och knarkarkvart...
 
Efter en vända med den himmelsblå färgen lyste dock fortfarande fredsmärket igenom men nu har jag målat ett varv till och märket är borta. Puh!
 
Lite mycket trä, jag har tänkt att måla listerna vita.
 
En massa projekt på gång och så startar jag ännu ett, nämligen att sticka gardiner till stugan. Mönstret hittar du här. Tänker mig att det kan bli snyggt mot det himmelsblå. Jag ser framför mig en romantisk liten stuga med vita spetsar, himmelsblå väggar och vita möbler. Vi får se om det blir som jag har tänkt mig.
 
Ordnar en hundträff på lördag med bland annat tipspromenad. Insåg att det behövs priser till det så jag snodde ihop ett par torgvantar. Inte så snygga på bilden kanske men väldigt sköna och jag älskar mönstret Green Thumb.
 
 
För säkerhets skull stickar jag en mössa också som jag hoppas få klar. Mönstret heter Lina och garnet är Drops Lima, dock har jag ingen bild. Gillade modellen på mössan, enkel men snygg. Hoppas resultatet blir detsamma. :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marremorr

Grattis till stugan!! Tror den blir jättefin! Så vackra mönster på både torgvantar och mössa. Vinnarna kommer bli överlyckliga!=0))

Svar: Tack! Jag är så glad över stugan, vi har pratat om det så länge och äntligen blev det av!
Zupermorzan

2013-09-03 @ 22:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0