Sockor klara!

Så är april månads sockor i Stickameras sockklubb klara! Nöjd och glad är jag, känner mig väldigt tillfreds med att ha ett par snygga sockor som är bara, bara mina. Det händer inte så ofta, de flesta par jag stickar hamnar i dotterns låda av någon outgrundlig anledning. Men de här ska bo i min!

Färgen är hyfsat rättvisande denna gång, kanske lite för blå fortfarande. Jag lyckas inte helt med kameran, den saken är klar.

Velar fortfarande hit och dit med min KAL-Gratitude. TIll mig eller som present? Dyra fina garnet eller lite billigare? Är ju lite sugen på att göra den som sommarsjal i något bomullsgarn och se hur det blir och då blir det inte dyra garnet. Nåja, ska klura lite till på den. Måste också bestämma garn till nästa månads mönster i sockklubben. Jag föll inte helt för det men dottern gillar det skarpt så kanske blir det ännu ett par till henne då. Det är ju roligare att sticka till någon som gillar det man gör. :)

Just nu öser regnet ner och jag känner hur behovet av hundpromenad kryper allt närmare. Vissa dagar är det mindre kul att vara hundägare, i synnerhet som min ena hund numera är liten och långhårig... Och åksjuk, han har fått åka bil och gå på sta'n idag och det gick nästan bra men så avslutade han med att kräkas nedanför bron. Mattes lilla älksling... Storebror Melvin labrador var med som moraliskt stöd, tror att det var en hit trots allt. Vi får kämpa vidare och göra nya försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0