En produktiv helg!

Jag fick en massa klart under helgen, fast allt är förstås småprojekt. Jag gillar sådant, det kan inte hjälpas. Det är kul med sådant som blir färdigt fort!

Först ut var pulsvärmarna i Drops Alpacka. De var tänkta som strumppresent till dottern men jag kunde förstås inte vara hemlig så hon har fått dem redan nu. Hon verkar nöjd och säger att de är sköna. Jag är lite missnöjd med hålmönstret på ovansidan, tycker inte att jag fick det snyggt. Flätorna på insidan blev däremot bra, jag gillar att göra flätor! Fast nästa gång ska jag göra dem på ett lite annat sätt så att jag inte behöver bängla med hjälpsticka.



Så gjorde jag en mössa i restgarn, jag hade en massa småskvättar av Drops Eskimo som räckte till en herrmössa. Enligt sonen är den à la Tommy Hillfiger, jag hoppas att den ska kunna värma någon genom Hjälpstickans försorg och ska lämna den dit. De har ju ett inlämningsställe här i Luleå nu, jättebra!


Som vanligt blir inte färgarna riktigt bra när jag fotograferar mot svart bakgrund, blixten spelar mig spratt då. Den ska vara marin, mörkröd, vit och svart.

Sist ut blev en disktrasa igår, stickad i Paris i dubbel mosstickning. Jag måste göra fler trasor, det är ju både miljövänligt och praktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0