Maluka och torgvantar

Min Maluka är klar! Tycker jättemycket om resultatet, speciellt själva udden som var busenkel men blev himla dekorativ. Misslyckades lite med de förkortade varven och fick lite hål, tycker inte om mönstrets beskrivning riktigt där utan ska göra som jag brukar nästa gång. För det lär bli en nästa gång, jag gillade verkligen den här. Har ju prövat att sticka en pyttipanna en gång men den repade jag upp, gillade den inte alls. Konstigt det där, hur vissa mönster går rakt in medan andra inte landar alls.
 
 
 
Ska tillägga att garnet är Drops Baby Alpaca Silk, samma garn och färg som jag skickade iväg i virkbytet. Blev så kär i det att jag köpte några nystan till mig själv också. 
 
Är inne i en grön våg nu, märker jag. Måste försöka bryta den innan jag till slut bara har gröna saker (även om själva sjalen här ovan nog ska bli en julklapp, tror jag...). Inser att hösten är nära och jag behöver torgvantar så nu virkar jag sådana i Drops Alpaca. Färgen är grön, så klart!
 
 
Mönstret köpte jag tidigare i somras men då kändes det inte så aktuellt. Det gör det nu... Väldigt illustrativt och välskrivet, nästan nog så mycket text om man har virkat lite innan. Älskar verkligen den virkade resåren, den ser stickad ut! har gjort klart en vante nu och den sitter som gjuten på mina ganska små händer. Det gillar jag också, inte kul när vantarna glappar.
 
 
Igår damp det ned ett bytespaket i lådan, kafferepsbytet. Där fanns bl.a. mönster på runda disktrasor, det blir kul att göra som omväxling till alla fyrkantiga. Tänkte försöka ha några klara när sonen kommer hem som hastigast i nästa vecka så att han kan få dem med sig. Det ska bli kul att se honom, även om omständigheterna kunde vara roligare. Vi ska på begravning och jag gruvar mig redan lite men intalar mig att det också blir bra med ett avslut. Men jag vidhåller att det är fel att unga människor ska sluta sina dagar - mitt i steget, mitt i äventyret...
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

SÅ underbart vacker din Maluka-sjal är!!! Men busenkel spets?... Hmm jag skulle behöva en sådan stickhjälp på nära håll! Du får bo i vår fina friggebod som är full av böcker och garn! :-) /Carol

2012-10-05 @ 15:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0