Vintervärme

I gruppen Svenska byten på Ravelry har vi haft ett byte på tema vintervärme. Igår landade mitt paket i Luleå så jag slängde mig i vår lilla Yaris och åkte iväg. Ett helt underbart paket från Skylvik väntade, titta bara får ni se!
 
 
Härligt garn från Ullcentrum i en underbar skogsgrön färg som är min favorit, te med det klockrena namnet Håll i daj och så lakrits, mmm. Bara godis, med andra ord, för både syn, känsel och smaklökar! Och så mönster på sjalen Maluka. Jag gillade den väldigt men har redan gjort den, få se om det blir den eller något annat av garnet. Tills vidare ska jag gosa med det.
 
Har börjat på ett par sockor. Temat var självrandande garn och ett mönster som passade till och liksom framhäver randningen. Började först sticka i Fame Trend men det blev inte alls bra, inte mycket till randning där som jag hade trott.
 
 
Gick istället över till det allra randigaste garnet i mitt lilla garnlager, Frost i regnbågsfärger. Och nog blir det randigt! Jag hade kanske föredragit randning i två olika färger, en mörk och en klarare, eller en mörk varvad med regnbågsfärgerna, men nu är det som det är. Dottern älskar det så jag anar var de kommer att hamna... 
 
Ska tillägga att garnet inte är så där akrylglansigt som man kan tro av bilden, det är som vanligt min blixt som ställer till det. Är någon förvånad..?
 
Idefix har haft dambesök i ett par dagar nu, hittills utan framgång. Nytt försök idag, hoppas vi lyckas bättre. Komiskt är att den lille killen nu nästan helt sviker sin matte på dagarna och följer mig i hasorna. Det är hos mig det roliga händer! ;o) De är lättköpta, de små liven.
 
Kycklingen som bodde inne i tvättstugan har ju flyttat ut och har repat sig otroligt bra, man måste titta noga för att se att hon är lite fjäderfattig på ena sidan fram. Helt fascinerande, det hade jag aldrig trott. Där ser man vad värme och omsorg kan göra för både folk och fä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0