Virkbytespaket!

Har haft en hemsk natt. Hade besökare här till närmare ett på natten och sedan fortsatte valparna att hålla igång ett tag till så jag kom i säng när klockan var nästan två. Vid fem tyckte valparna att det var dags att komma ut ur lådan och uträtta behov så jag stapplade upp. En halvtimme senare stoppaed jag ner dem igen, men en liten parvel klagade högljutt innan han/hon slocknade. En och en halv timme hann jag sova innan det var dags att kliva upp. Ni förstår att jag är sliten??? Men nu är det slutspurt, på fredag åker de två första. Och på onsdag ska de besiktigas, alltid lite pirrigt även om labbevalparna alltid gått igenom utan minsta anmärkning.

I alla fall, en sådan här dag behöver lysas upp. Så gissa om jag blev glad när mitt virkbytespaket landade i lådan!? Och vilket paket sedan - kolla själva!


Ska erkänna att bilpåsens innehåll krymper stadigt och Oreo-paketen är väl inte tre längre... Nålarna var helt underbart, mitt nålbrev är fortfarande som uppslukat ur jorden men nu kan jag fästa trådar igen. Och ergonomiska virknålar har jag aldrig testat, spännande! Jätteläckert garn, urgulligt litet hundben och så doftljus och ansiktsmasker. På måndag om en vecka, när sista valpen har åkt, ska jag lägga mig i badet med en god bok i händerna, en drink på badkarskanten och nu med en ansiktsmask och lite tända doftljus också. Härligt! Tack snälla Ida Benari för ett underbart paket!

Posten kom också med ett brev från Expressen. Jag lyckas aldrig få tag i deras bilaga så jag mejlade dem och då skickade de den med post. Så smidigt! Nu ska jag prenumerera så slipper jag jaga efter den.


Ligisterna i köket börjar vara ganska stora. Men även om de är rätt jobbiga nu så är de också alldeles underbara, förstås. Både Morris och jag kommer att sakna dem när de har flyttat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0