Värmande mössor

Har knåpat på en del medan jag suttit i soffan och hostat. Fyra små mössor till Stickvarvet har det blivit.
 
 
Längst bak två Estelle-hättor, en i Big Verona och en i Nissegarn. Längst fram till vänster en February Baby Beanie i ett glittrigt akrylgarn som jag gjorde en tröja till Stina i när hon var liten och så en rosa Rigamössa i ren bomull. Den senare är nog fortfarande min favorit, så trevlig att sticka och så fin form för ett litet huvud. Rekommenderas!
 
Virkade ett par små babyskor också, tänkte försöka få ihop ett babypaket till den här insamlingen. Det blir ingen leksak och inga tygblöjor men mössa, kofta och då skor och så en köpt liten body och förhoppningsvis en filt också, ska bara hitta barnens alla gamla babyfiltar som finns sparade någonstans. Började virka skorna efter engelskt mönster men förstod inte riktigt vad de menade så jag gav upp och fortsatte efter eget huvud istället.
 
 
Med det är jag färdig med mössor till min egen lilla mössinsamling med råge, de sista var som tack för Mariannes bidrag. Nu blir det inte mer hjälpstickat på ett tag (tror jag), nu har jag lite presenter att få klara och så ska jag sticka lite till mig själv av egen lust.
 
Har bestämt mig för att lämna StickaMeras sockklubb också. Nu är jag snart klar med tredje paret sockor men fortfarande har jag inte fått veta hur klubben ska fungera. Eftersom jag inte gillat de två senaste mönstren riktigt heller, känns det värdelöst att sitta här och sticka för sakens skull. Då gör jag hellre en egen liten sockklubb med mönster jag tycker om. Svårt att välja vad jag ska börja med bara, funderar på de här som jag tycker mycket om. 
 
Lunginflammationen går lite fram och tillbaka. Natten till igår sov jag kanske fyra timmar, resten av natten satt jag i soffan och hostade. Beslutade mig för att antibiotikan inte fungerade utan att jag skulle gå tillbaka idag, men då sov jag hela natten som en stock. Upprymd över min nya friskhet har jag tagit två korta hundrundor och varit med lille sonen och köpt en efterlängtad röklåda i affären, så nu sitter jag har strax efter midnatt och hostar. Skithosta, på ren svenska! Men det går åt rätt håll, om än lite för långsamt för min smak.
 
Måste göra lite reklam också. ;) Har startat en svensk bytesgrupp på Ravelry och medlemsantalet stiger, kul nog. Första bytet är nu stängt men socksnurran har just snurrat igång och den kan man haka på fram till sista juli. Gå gärna in och kom med, du också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0