Små tomtar

Fortsatte tomtetillverkningen igår, har en plan att ge barnen en hemgjord tomte var i paketkalendern på julaftonsmorgon. Två tomtar är klara, mönstret hittar ni här. De är enkla att virka men lite pillriga, i alla fall om man som jag har gjort dem i ganska tunt garn (Drops Fabel). Enligt mönstret ska man limma fast detaljerna men det avskyr jag, har jag virkat delarna så vill jag inte avsluta hafsigt med att limma. Så jag sydde fast dem istället.
 
 
Nu borde jag återgå till ursprungsplanen och få dotterns vantar klara. Knixen är bara att det är så många idéer som poppar upp i huvudet, så mycket jag vill göra till jul och alldeles för lite tid, som vanligt. Nåja, det kommer väl fler jular, förhoppningsvis, det som inte hinns med till denna får vara till nästa.

Kommentarer
Postat av: hannelejo

Vilka underbara små tomtenissar, perfekta att hänga i granen. Vill förståss ha i granen men det lär nog inte hinnas med detta år....

Svar: Ja, visst är de rara!? Vill också ha i granen eller i tallris på bron men det hinns inte med i år. Men kanske till nästa...
Zupermorzan

2012-12-07 @ 11:19:12
URL: http://www.hannenkasityot.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0