Nya sockor

De små rosa sakerna är klara och jag har försökt att tvätta och spänna dem lite utan sockblockers eftersom de är för små. Och nej, de är INTE tovade. ;o)
 
Har börjat på ett nytt par sockor, ett par med korta skaft som heter Brigid och som är tänkta som en liten julklapp till min mamma. Hon, liksom jag, fryser lätt om fötterna och då tänkte jag att det kunde vara mysigt med ett par lite tjockare sockor, speciellt som de kommer hit upp till jul och här kan vara ganska så golvkallt om vintern. Hittills gillar jag mönstret väldigt mycket, så mycket att jag nästan vill ha ett par själv också. Så verkar det ofta bli numera, det är kanske ett gott betyg egentligen... Bild får ni vänta på, jag har alldeles glömt att fotografera starten på sockorna.
 
Trodde att föreningen Sticka skulle dra igång någon socktoberaktivitet och har gått och väntat lite på den. Men inget verkar hända och nu orkade jag inte vänta längre utan drog igång min egen, så att säga. Kanske får jag köra ett eget socktoberrace och bara sticka sockar den här månaden? Hmm, tål att funderas på, sockor är ju kul. 

Kommentarer
Postat av: Hannelejo

Jag hänger på socktober... har redan två par på stickorna...

2013-10-04 @ 18:41:53
URL: http://hannenkasityot.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0