Färdigställer

Mitt arbetsrum är ett enda kaos. Jag har just nu alldeles för många projekt på gång, både sådant som ska stickas klart till julen mm och sådant som ska skickas. Det är ås lätt att anmäla sig till skojiga byten i god tid innan jul, utan att tänka på allt som sedan ska förberedas. Men nu håller jag på att göra klart paket som ska skickas för att få undan lite. Mitt arbetsrum är ett enda kaos med lådor mm över större delen av golvet. Nu har maken gjort klart med bredbandet därinne så nu har jag ingen som helst ursäkt till varför jag inte flyttar in även skrivbordet dit in, annat än möjligen att golvet är täckt med mitt golvpussel som jag spänner upp färdiga alster på och diverse annat, eller att mitt skrivbord är fyllt av papper. Eller... 
 
Håller på att rensa ut saker också och har kört ett antal kassar till Röda Korset. Bland annat sorterade jag ut en hel papperskasse med garn. Det sved lite men jag insåg att jag aldrig, aldrig någonsin kommer att sticka något av det och då är det bättre att det kommer till användning. Och att Röda Korset får in en slant till sin verksamhet. Näst på tur står familjespel, vi har hur många som helst av den varan. Jag vill åt utrymmet i garderoben så nu ryker de där som vi aldrig spelar. Bäst att röja medan jag har andan inne, normalt är jag en hamster. 
 
Mitt hemliga julklappsprojekt är klart, nu stickar jag på en mössa åt min pappa. Är rädd att den blir för stor, han har ett ganska litet huvud. Mössor är inte lätt, jag har gjort ett antal till min käre man och han ser mer eller mindre tokig ut i dem alla, till barnens stora förtjusning. Jag tycker att han ser otroligt bra ut men mössa klär honom inte. Inte alls. Inte ens mina. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0