Färdig snodd!

Dottern har önskat sig en halssnodd i julklapp av ett garn jag köpte när vi var i London. Nu är den klar, till och med tvättad, och väntar bara på att bli inslagen. Så här ser den ut på ett ungefär:
 
 
Mönstret heter Nukunuku ochfinns på Ravelry. Hade önskat den aningen längre men med ett nystan får det bli som det blir. Den räcker i alla fall två varv runt halsen.
 
En ugglemössa till barnens ena kusin på makens sida har det också blivit, den ligger i spänn nu. Det har blivit en himla massa sådana mössor i år men jag tycker fortfarande att de är så festliga. Tre varv med kabelstickning formar en uggla, fascinerande!
 
Dottern är sjuk nere i Stockholm och det gör lite ont i mammahjärtat att inte vara där. Men jag får bita ihop, hon är snart arton och klarar sig så klart utan mig. Tror jag... Store sonen skulle kommit hem i helgen men en labb har strulat så av det blev inget och han var lite nedstämd. Då kom besked om att han klarat senaste tentan, som annars hade en jättelåg genomströmning, och då var han glad igen. Snart tre terminer på teknisk fysik utan en enda omtenta, killen är smått fantastisk!
 
Det finns en rörelse som heter Matkassen som gör en insats för de i landet som av någon anledning inte riktigt får ekonomin att gå ihop. Jag gillar deras FB-sida och köpte ett presentkort på ICA som jag tänkte skicka iväg. Så dök det upp en familj i grannkommunen som behövde hjälp så mitt lilla presentkort fick åka iväg dit istället. Det kändes fantastiskt bra. Önskar bara att jag kunde bidra med mer men det har varit lite tunt med jobb de sista månaderna och det påverkar så klart även inkomsten. 
 
I helgen ska jag gå kurs, L1 kallas den eller ledarutveckling steg 1. Första passet ikväll och så hela dagen imorgon. Målet är att bli instruktör inom hunderiet, det ser jag fram emot. 
 
Lagade spännande mat i veckan, lite ovanligt för att vara jag. Pulled pork hette det, tydligen väldigt inne och "alla" vet vad det är. Alla utom jag... Skulle visa de stora ungarna hur ball jag var, trodde att de inte skulle ha en aning om vad det var. Där hade jag så klart fel. Nåväl, man kan inte hänga med i allt. Gott blev det fast kanske aningen för starkt för min mage (som dessutom inte riktigt tål pepparfrukter/paprika). Nästa gång tar jag lite mindre chili. Om någon vill ha receptet så hittar ni det här, men ni vet säkert också redan vad det är.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0