Hemma från Riga eller Var fanns garnet?

Barnens sportlovsvecka inleddes med en liten tripp till Riga. Alla tre barnen och jag, färja med smörgåsbord och så en solig och fin dag i Riga, bättre kunde det knappast bli. Den enda besvikelsen var nog mammans som hoppats på att kunna köpa en massa lettiskt ullgarn. Men var gömmer de det?!? Så mycket vackra och billiga stickade saker man kan köpa för inga pengar alls pekar ju på att garn borde vara klart prisvärt. Om man hittar något, vill säga. Uppenbarligen är det inte garn de vill sälja men som stickkunnig vill jag ta del av en kultur genom att göra själv, inte genom att köpa.

Nåväl, denna gång kom jag till Hobbywool innan de stängde, det var bra. -Trodde att det lettiska garnet skulle finnas här men icke. Rum efter rum med vackra saker och så ett med garn, mest importerat. Med hem följde i alla fall två nystan sockgarn från Lang, ett lokalt tunt till sjal och så en underbar vantsats. Men extra garn till denna fanns tyvärr inte.




Nu funderar jag - kan man alls köpa lettiskt ullgarn i Riga? På internet? Och hur är det med Estland?

Lite snopet var också att jag lyckades få en inflammation i ett muskelfäste på vägen ner så all min tågstickning gick om intet. Tur att store sonen med sina starka basketarmar var med på resan och kunde bära lite extra. Och typiskt mig att lyckas få till det så där.

Kommentarer
Postat av: Carol

Men så märkligt! Alla dessa stickade saker men inget garn?? Tråkigt för zupermorzan må jag säga!! Du får kanske googla lite på det till nästa resa. Här stickas nu booties med stor glädje!
Men STACKARS dej som fått inflammation!! Kan det varit från allt jobb du fick göra på kort tid innan?? Nu får det verkligen vända för dej och bli friskt!!

2013-02-28 @ 20:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0