Förlupna hönor och koftvirkning

Panik på morgonen, alla pulligullor utom en var borta! Gamla Babsan låg i redet och värpte men de andra fem var spårlöst försvunna. Inte ett kackel, inte en fjäder, ingenting hittade jag. Fort in och komma i kläderna för att ge sig ut på hönsjakt. Och plötsligt var de där igen! Två i buskarna, tre under huset och så stackars Babsan som jag stängt in i hönsgården i ren panik. Antar att vi haft besök av något eller någon, misstänker en lösspringande hund eftersom här finns en del sådana. Morr!!! Nu är i alla fall katten Pysen ute och håller ordning på torpet, hoppas jag. Kanske dags att skaffa en ny tupp i alla fall..?

Här lever alla i harmoni - labbar, katt och hönor. Undantaget de fläckiga som har lite svårt att låta bli att skrämma hönorna lite om de får chansen, så det får de inte.

Virkar vidare på min kofta, är på den nedre kanten nu och har väl gjort halva. Försöker låta bli att tänka att om garnet varit mer samarbetsvilligt så hade jag varit klar nu. Samtidigt måste jag säga att det är himla skoj att göra något till sig själv som omväxling och virkning är inte fel, det blir så enkelt att prova. Det ger faktiskt mersmak, garnet till trots. Och jag köpte ju på mig ett lass när jag ändå var i farten, min vana trogen...

Facebook är ett elände. Jag skulle ju inte handla mer på ett tag och så läste jag om den här sidan. Nu är det sockgarn på väg från England till mig. Så det kan gå!

I förrgår när jag kvällspromenerade hundarna satte mina joggingskor igång att gnissla något alldeles kosmiskt. Hela byn måste ha hört att jag var i antågande. Jag såg det som en anledning att köpa nya skor så igår var jag på Stadiums Outlet. Det första jag såg var skor av exakt samma modell som de gnissliga men det går jag inte på en gång till. Istället köpte jag ett par walkingskor som liksom är böjda undertill. Gick två vändor med dem igår och de var jättesköna. Men idag har jag lite träningsvärk i vaderna så bevisligen fick andra muskler jobba än normalt. Det blir vanliga skor idag, för säkerhets skull. Försöker att gå lite mer, fortare och längre, har inlett ett litet projekt. Om inte annat så lär det ge bättre kondis om jag pinnar på fortare. Kan ju inte springa med mina kvaddade benhinnor och behöver bra skor för att kunna gå fort, men de nya gav inga som helst känningar i benhinnorna och det var helt underbart. Så nu bär det ut i solen med hundarna igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0