Eländesförkylning

Förkylningen håller mig i sitt grepp. Idag var jag trotsig, klämde i mig två Panodil och gav mig ut på lång hundpromenad tillsammans med god vän och valpköpare och hennes hund. Det här snygga sällskapet hade vi med oss:

Mamma Visa med tre avkommor ur tre olika kullar och så lille Morris, förstås.

Nu lider kroppen, 38 i feber trots doping. Suck... Sommarförkylning är banne mig inte kul alls!

Kul är däremot allt konstigt jag drömmer. Ena natten drömde jag att jag var utsatt för strålning från Tjernobyl (såg ett inslag om Tjenorbyl i EM-magasinet och det präglade hela min natt), nästa var jag landets ledande expert på vägslänter. Det senaste är lite komiskt, eftersom jag fullkomligt avskydde att beräkna släntstabilitet och räkna på vägkonstruktioner under utbildningstiden. Enligt maken hade jag också svamlat något om Frank Andersson, han tror att jag var och tittade på växthus tillsammans med Frankie Boy. Ja jösses, hur galet det kan bli!

Har totat ihop två babymössor i Big Verona till insamlingen Värma Liten. Tycker ju inte riktigt om akrylgarn men känner att jag vill bli av med det nystanet. Och så vill ju många insamlingar att man gör saker i just akryl eftersom det är lättskött. En Estelle och en mössa efter eget huvud blev det. Nu tänkte jag göra en kofta också men just där tog orken och inspirationen slut. Få se om den dyker upp igen under kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0