Nyfödda småvalpar

Igår kom Idefix femte valpkull till världen, två små trefärgade valpar, en av varje kön. Jättefint tecknade är de också, riktiga små karameller. Kul med trefärgade, han hade ju det i sin första kull men sedan har det "bara" varit blenheim. Enda kurxet är väl att de kunde ha varit fler, jag hade hoppats på några tikar så att en kunde flytta till Norrbotten... Men det blir inte alltid som man tänkt sig. 
 
Mamma Blinka med sina nyfödda små. 
 
Idag trodde jag att hönsgården var rymningssäker, lite hönsvärldens svar på Kumlabunkern. Därför kändes det tungt när yngste sonen kom in och meddelade att tuppen Karlsson gick lös på gräsmattan. Jag fattar ärligt talat inte hur han gör!!! Han måtte vara hönsvärldens svar på Houdini! Jaja, bara att ge sig ut och jaga hål igen. Han ser så liten, rund och bullig ut att man omöjligt tror att han kan flyga eller pressa sig ut någonstans. Men jag ser honom sällan äta, jag anar att under alla fjädrar är det bara uppblåst luft...
 
Karlsson, alias Houdini...
 
Stickar vidare på tröjan till sonens flickvän, bara en vecka kvar tills hon fyller år nu och jag har båda ärmarna och montering kvar. Hej och hå! Jag gillar ju egentligen inte att göra tröjor, vet inte varför jag var dum nog att sätta igång med en när jag så nyss gjort en stor kofta till mig själv. Jag vill göra små saker, disktrasor, sockor och sjalar. Nåväl, bara att bita ihop och se till att bli klar. Då får ni se bild också.
 
Skickade iväg mitt sommarbyte i bytesgruppen igår och är snart klar med innehållet till mixa & matcha från StickaMeras senaste byte. Bara en grej till som ska komma med posten, sedan kan det gå iväg. Hoppas att det faller väl ut... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0