Tumvantar klara!

Köpte ett garn i Torneå som hette Isoveli och kom från Novita, med tanke att sticka något värmande till någon behövande. Det har jag nu gjort, ett par tumvantar bidde det. Inte alls grå som på bilden (varför vill inte kameran visa verkligheten???) utan mer ljusbruna, kamelfärgade som. Lite trista blev de så jag piffade till dem med en virkad blomma i Fabel. Genast blev de gladare! De sitter som en smäck på mina händer och nu är jag kluven. Mamma har beställt ett par lovikkavantar medan jag tycker att de här sitter bättre än lovikka, som i alla fall jag tycker lätt blir lite lösa. Beslutet blir att sticka ett par lovikka också, mamsen får pröva och de som faller henne i smaken får hon behålla och de andra går till Hjälpstickans filial i Skövde, där mamma och pappa bor.


Syndar och äter mörk choklad med havssalt idag, fairtrade från Anthon Berg. Mmmm! Jag införde att vi bara skulle äta godsaker på lördagar denna månad men idag är det ju Alla hjärtans dag, det måste ändå räknas som lördag. Eller?

Ikväll blir det basket med nästan hela familjen, store sonen ska mysa med flickvännen på hjärtedagen. Vi andra ska gå på Max och se LF Basket vinna sin match ikväll. Hoppas jag. Länge sedan vi var på basket nu, tycker det är galet skoj. Länsförsäkringar bjuder på biljetterna, det tackar vi för!

Sitter och funderar på ett lämpligt garn att sticka en Gratitude-sjal i. Tänkte sticka en till sonens svärmor som tack för en massa saker vi har fått därifrån. Det ska vara ett lite lyxigare garn och färgen ska vara cerise, inte min färg alls men väl hennes. Tips, någon?

Själv är jag sugen på att sticka ett par mönsterstickade vantar efter att ha sett så mycket fint i online-caféet. Vita med mönster i blått, kanske? Mina färger, helt klart. Funderar på att använda något av mönstren i julkuleboken och anpassa till ett par vantar istället. Gillar att sticka vantar efter mina egna händer, det är så mycket enklare än mönster som aldrig passar ändå. Jag har ganska små händer, vanlig damstorlek blir nästan alltid för stora.

Nej, nu ska jag ta tag i företagets bokföring! SÅ tråkigt och jag ligger SÅ mycket efter! Men ingen annan lär göra den åt mig, tyvärr... Tur då att jag har Anthon Berg som kan hålla mig sällskap... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0