Julklappar och vantar

Jag är barnsligt förtjust i byten, det måste medges. Fick byta julklapp med vännen Britt-Marie i bytesgruppen Svenska byten. Vi sågs i måndags, eftersom vi bara har en älv emellan oss, fikade och pratade hela förmiddagen. Så mysigt! Av henne fick jag en helt fantastisk julklapp, en underbar tomte som hon gjort själv och som ser ut precis så där som en tomte ska se ut, med stor luva, stort skägg och en liten näsa som sticker fram. Där kan vi prata om kärlek vid första ögonkastet!
 
Sedan visade det sig att jag fick öppna paketet före jul och jag var inte sen att lyda "order"...
 
Så mycket smaskigt och så tre julklappar som ligger där och frestar mig. Nu är jag ju bortrest över själva julen så kanske, kanske får jag ha en egen liten julafton innan vi åker. Kanske... ;o)
 
Så var jag med i ett europeiskt byte och fick en bytesvän från Portugal. Det paketet hämtade jag ut igår, ett riktigt mysigt ullgarn låg i det. Lite roligt detta att få garn från andra länder, det finns förstås likheter men också olikheter. Och tanken på att det har färdats hit från sydeuropa (och ett land jag aldrig har varit i) är lite kittlande.
 
 
I det här bytet medföljde också en liten mysko krok. Någon som vet vad den ska vara till? Ni ser den ligga på chokladen på bilden ovan och så lite tydligare kanske på bilden nedan.
 
Två par lovikkavantar har jag stickat som ska bli julklappar. Världens tråkigaste stickning enligt mig, ändå blir det kanske ett par till. Gillar den lila färgen, de ska bli till den yngsta brorsdottern medan de större ska bli till store sonen som flyttat hemifrån men som bara använder mammas lovikkavantar under vintern. 
 
 
Har också börjat på ett par fotbollsvantar till barnens ena killkusin. Gillar inte alls mönstret men vantarna blir rätt OK. Tyvärr alldeles för långa är jag rädd men jag kan inte gärna kapa mönstret nu och hugga huvudet av fotbollsspelaren och att repa upp finns inte i min värld med så lite tid kvar till jul. Man fryser mindre med luft i vantarna! ;o)
 
Framsidan...
 
...och baksidan.
 
Avslutningsvis vill det fyrbenta gänget och jag önska er alla en riktigt GOD JUL med en bild tagen efter dagens promenad i djupsnö. Nu blir det nog datorvila fram till just innan nyår för min del men sticka hinner jag förhoppningsvis desto mera. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0