Trasor, trasor, trasor

I förrgår var vi på Nolia, de två yngsta och jag. Jag spanade på Opalgarns monter men blev lite besviken, samma priser som när jag handlar på nätet eller rent utav lite dyrare. Jag tycker ju att det ska vara tvärtom, betalar man inträde till en mässa så ska där vara mässpriser, inte dyrare än i handeln. Så jag blev sur och handlade inte. Lika bra det, garnförrådet är redan överfullt, i synnerhet när det gäller sockgarner. Tror jag i alla fall... (man måste alltid gardera sig lite).
 
På hemvägen stannade vi till vid Kickis Garn i Norrfjärden. Vilken mysig garnaffär! Dit ska vi absolut åka fler gånger, kanske på ett av deras stickcaféer till exempel. Dottern köpte ett nystan av Hjertegarns bomulls- och bambublandning och har nu stickat en jättefin liten disktrasa i falska flätor samt gått med i Ravelry som Staiina. Är lite ledsen på den slöjdundervisning som bedrivits under hennes skoltid, vilken närmast varit avskräckande snarare än inspirerande. nu försöker vi komma på kul och lagom stora projekt som innebär en liten utmaning men som ändå går att få färdiga i rimlig tid. Att sticka slätstickning i evigheters evigheter med murriga garner gör ingen människa glad, i synnerhet inte en nybörjare. 
 
Jag köpte så klart också garn. :) Två nystan vitt Victoria som redan blivit till tre trasor, ett nystan av samma garn som dottern och tre nystan Marks och Kattens ekobomull på rea. Av Victoria gjorde jag två trasor till toastädningen till oss själva:
 
Så blev det en lite roligare disktrasa till sonen med flickvän när de nu flyttar hemifrån i nästa vecka:
 
 
Så måste jag slå ett slag för Idefix fine lille hanvalp på kennel Mixangels i Nyköping, nu fem veckor gammal. Kalasfina hjärtlinjer och frisk bakgrund i övrigt också, trevliga, friska och välmeriterade föräldrar. Dessutom är gossen väldigt lovande så här långt, det skulle vara otroligt roligt om han kunde komma till någon som ville ställa ut och meritera honom och inte bara "försvann" som familjehund någonstans utan vare sig meriter eller hälsokoll. Det är inte omöjligt att han kan vara av intresse för avel när han har åldern inne. Så du som är sugen på en cavalierkille och vill meritera, kontakta Helena på kennel Mixangels!
 
Inte helt hemtam på bordet ännu men så är han bara fem veckor också.
 
Otroligt fint tecknad liten kille!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Så fina trasorna blev..snyggt med mönsterstickning.
Nu har jag tagit hem flera sorter av Opals garner
så jag hoppas det blir mer sockstickande i höst.
Och ni är så välkomna på stickcafé

2012-08-12 @ 19:22:04
URL: http://bloggen.kickisgarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0