Mössa nr 14 klar!

Så var mössa nr 14 klar. Hittade ett mönster på Ravelry men gjorde om det lite, det hade en uppvikt resårkant och jag vet inte om det känns så lysande på en liten plutt som inte kan sitta upp. Tänker mig att det dels kan bli lite skavigt mot den mjuka huden och dels lite varmt nere i Nepal. Så jag gjorde en enkel resårkant istället men i övrigt stickade jag falska flätor enligt anvisningarna. Inget nytt i sig men nyttigt för mig att läsa ut ett engelskt mönster, jag är inte så van vid det än. Är det jag som inbillar mig eller är de väldigt enkla och tydliga? Nåväl, här kommer en bild på mössan, stickad i Big Verona från Järbo. Skönt att bli av med lite akrylgarn ur gömmorna, jag är ju ingen jättevän av akryl direkt men till sådana här små mössor kan det kanske passa, lättskött och mjukt som det är.


Underbara promenader på isen med hundarna nu, i solsken och ett par minusgrader. Det gör att skaren bär och både hundarna och jag tar oss fram överallt. Vilken lycka!

Lite avundsjuk är jag på tonårssonen som just nu är på väg i LF Baskets supporterbuss till Sundsvall för att se den sista och avgörande kvartsfinalen (nej, de vann ju inte i fredags... :( ). Själv får jag nöja mig med att se matchen på tv. Det kommer att bli nervpirrande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0