Sockor på g!

Idag har jag planerat kommande valpkullar framför datorn och inte stickat så mycket. Men lite har det blivit ändå, jag är så fruktansvärt förkyld så jag orkar helt enkelt inte vara uppe hela dagen. Just nu är jag uppriktigt sagt spyless på förkylningen, den går in på fjärde veckan nu. Har aldrig varit med om något liknande, undrans om det är för att jag importerat den från England som den så envist hänger sig kvar? Den har för långt hem... Blir jag inte bättre till veckan så blir det doktorn, tror jag i alla fall.

Stickar ett par sockor till Stina i mitt favoritgarn - Fabel från Drops. Mönstret har jag hittat på StickaMera och det är betydligt snyggare än vad bilden nedan visar. Vet inte om det är kameran eller fotografen det är fel på.


Hälen ska bli lite spännande, det är första gången jag gör på det här viset. Man stickar liksom in en tråd och plockar upp maskor efteråt. Kul med lite nya lärdomar, jag är ofta så feg när jag stickar och gör mest sådant jag redan kan. Men nu ska det bli ändring på det!

Nej, nu tar jag med mig stickningen, häller upp en whisky och slänger mig i TV-soffan. Nu jädrans ska bakterierna eller viruset skrämmas bort för tid och evighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0