Vantar!

Jag har stickat en hel del vantar på sistone. Stickade ju 5 par som fick flytta till Stockholm och värma någon hemlös. Sedan har det blivit lite vantar till mig. Så ett par som också ska få flytta till Stockholm, ett par Selbuvotter. 
 
Dem blev äldste sonen förtjust i men de var för små till honom så jag gjorde ett par till i ett lite grövre garn.
 
 
De blev istället alldeles för långa, men efter några varv i tvättmaskinen blev de perfekta och fick åka med honom till Umeå.
 
 
Nu stickar jag hundtröjor modell mindre. Vi har fått valpar, tänkte att de ska slippa frysa om magen när de går börja gå ut.
 
 
Det lär bli på husses skift, mina armar är alldeles för dåliga för att lyfta valpar. Husse har lite svårt att tänka sig hur sju labbevalpar ska få på sig tröjor. Han kan ha en poäng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0