Nytt försök

Jag har varit en urusel bloggare på sistone, om man tänker att sistone är senaste året eller så. Nu gör jag ett nytt tappert försök. 
 
Att visa det som är gjort under tiden går så klart inte. Nedan följer ett axplock, baserat på vilka bilder som finns kvar i mobilen.
 
Ett par sockor, stickade i Drops Fabel. Mönstret heter Förgätmigej och är ett gratismönster som finns på Ravelry och gissningsvis även hos Järbo.
 
Disktrasor. Jag massproducerar disktrasor just nu, med tanken att sälja för att dels slå ett slag för miljön och dels låta en peng gå till Hundstallet. Hör av dig om du är intresserad!
 
En Selbumössa till mamma i Drops Alpaca. Gratismönster hos Ravelry. Har gjort en till mig själv för flera år sedan, tycker mycket om modellen.
 
Sockorna Äppel päppel ur boken Tant Ulltuss sockor. Stickade i sockgarn från Regia och Novita. Gillar själva mönsterrapporten men inte helt förtjust i hälen och den nedrullade kanten.
 
Just nu har jag labradorvalpar. Därför tillverkar jag också lite hundleksaker:
 
Testpatrullen kollar kvaliteten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0