Bloggtorka

Det har inte blivit så mycket bloggande de sista månaderna. Förklaringen till det ser ut så här:
 
 
Vi har en ny kull labradorvalpar som härjar i köket och tar upp den mesta av min lediga tid - och delar av min nattsömn... Bilden visar lilla Ila som ska stanna här och bli min nya kompis. Mormor Visa har fyllt elva år och är tävlingspensionär sedan länge, det blir spännande att se om denna lilla krabat kan fylla hennes skor. Jag hoppas förstås på det.
 
Fjolårets julklapp blev vantar. Jag stickade fyra par Icy Water i olika färgkombinationer. Ett par behöll jag själv, resten blev julklappar. Ett himla trevligt mönster och dessutom var det extrapris på Drops Nepal som passade perfekt till. Fast ett par gjorde jag i Lett-Lopi:
 
 
Dottern har köpt lägenhet och håller på att flytta för fullt så det blev en disktrasa till henne. Mönstret heter Linoleum och var också det väldigt trevligt. Det gav helt klart mersmak! Den är stickad i Novita Bambu. Hon fick också ett tovat grytunderlägg i Drops Eskimo men det har jag inte hunnit fixa några foton på. Kanske kommer det, vem vet.
 
 
Just nu är jag med i en utmaning där vi stickar småvarmt under januari och februari. Tyvärr har jag ju inte riktigt tid till vare sig stickning eller bloggande just nu tack vara de svarta små terniterna men ett par pulsvärmare är snart klara  Bild kommer - kanske... ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0