Underbart garn!

Jag har börjat jobba som lärare, har fått en längre vikariat i grannkommunen med långa dagar som följd. Det märks inte minst i bloggen. I början var det tungt, tungt med nya barn att lära känna, med nya rutiner, med resor och med nya kollegor. Men nu trivs jag allt bättre och ser fram emot min nästa arbetsdag, även om jag väl i grunden inte är så förtjust i själva tjänsten jag vikarierar på. 
 
I alla fall. Det blir inte så mycket tid framför datorn som innan, tyvärr. Inte så mycket tid för stickning heller. Jag har kämpat på med en kofta i Drops Merino Cotton, fick repa upp och börja om då första försöket blev alldeles för stort. Dess värre blev även det andra försöket för stort och då hade jag stickat hela koftan. Det är inte mönstret det är fel på, det är mitt mätande som haltar. Jag trodde att jag stickade en storlek som passade mig. Jag hade fel... Det ryms en halv person till i min kofta och det är inte riktigt meningen. Nu ligger den och vilar till sig i min hylla, istället har jag börjat virka en kofta i Drops Paris Recycled Denim som jag ska ha på dotterns student. Fördelen med virkade koftor är att de är väldigt enkla att prova under resans gång och lätta att justera. Det är en cirkelkofta efter ett av Drops mönster. Så här ser ryggen ut:
 
 
Jag har hunnit fylla år också. Av mina svärföräldrar fick jag presentkort på garn och ett alldeles ljuvligt handspunnet garn från VickeVira. Så mjukt och så sagolika färger!
 
 
I bemärkelsedagssnurran kom det här fina paketet:
 
 
Och idag kom det ett alldeles ljuvligt vårgrönt bytespaket med Posten. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marremorr

Så kul att få ett livstecken från dig! Koftan ser ut att bli jättefin, spännande med cirkelformad mitt.

2015-05-05 @ 22:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0