Månadens sockor!

Jag jobbar på med att krympa stashen. Det går hyfsat, fast liiite nytt garn kommer det nog att komma in i alla fall. Jag hittade en rea som inte gick att motstå... Min karaktär är nästan obefintlig, sorgligt men sant. Men jag tycker väl ändå att jag kan få unna mig något litet nu när jag har gjort klart opponeringen på uppsats, fått min egen igenom opponeringen också och ska lämna in den i morgon. Plötsligt känns tanken på (ännu en) examen inte så långt borta! Är faktiskt lite mallig över mig själv som lyckats ro i land den här utbildningen (också). Så då råkade jag i ett svagt ögonblick klicka hem ett par nystan...
 
Försöker sticka sockor varje månad liksom ifjol. Månadens par är självrandande, hakade på januaristickningen i Sock Knitters Anonymous på Ravelry och tänkte att det var ett ypperligt tillfälle att bli av med ett randigt nystan. Normalt gillar jag inte dem så vidare värst men här kan jag inte riktigt bestämma mig för om det blir gladsockor eller fulsockor. 
 
 
 
Mönstret heter Murano Socks och är ett gratismönster från Ravelry. Garnet är Austermann Steps, jag tror att det kommer från en socksnurra (måste kolla upp det). Snabbstickade sockor är det hur som, ett väldigt bra mönster att sticka framför tv:n. Det enda jag inte gillar är hälen, det är nog första och sista gången jag gör en short row heel. Inte min grej.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Skrev nyss till dig.
Muranosocka,150110. Tror att det är ett år sedan du på ut bilden på sockan och garnet. Du köpte garnet i någon snurra står det. Blev helt tokförälskad i garnet. Jag ser skog när jag tittar på det, och det passar mig. Försöker hitta det själv, men skulle bli jätteglad om du kan ha någon banderoll kvar så jag får namnet, mer än austerman.
Tac på förhand.

Svar: Nu hittade jag det! http://www.tantthea.se/garn/sockgarn/austermann/step/austermannaustermann-step-217-turkosbrun.html
Zupermorzan

2016-02-12 @ 13:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0