Sockstickning!

De röda ankelsockorna är klara och hamnade raskt i dotterns låda. Garnet är Järbo Miniraggi, milde himmel vad det fällde när jag tvättade dem! Tur att sockorna är enfärgade, annars undrar jag hur de hade sett ut.
 
 
Garnåtgången var noga beräknade, eller nä, det var ren flax att det blev så här mycket kvar av nystanet:
 
Ibland har man tur!
 
Hela den gångna veckan har jag vikarierat i skolan, på en helt underbar skola i en alldeles ljuvlig barngrupp. Och tanken var att jag skulle dit imorgon också men naturligtvis har jag dragit på mig jordens förkylning - hostar, snorar, är hes och blöder dessutom näsblod med jämna mellanrum så jag nödgas vara hemma imorgon. Jag orkar helt enkelt inte och tycker kanske heller inte att det känns helt OK att ersätta en sjuk lärare med en - sjuk lärare. :( Men surt är det. 
 
När jag inte har sovit så har jag stickat. Påbörjade ett par Artichoke socks  för några dagar sedan och tror nästan att de blir klara idag. Jättetrevligt mönster, påminner om ankelsockorna ovan och sitter fantastiskt fint på foten. Hade tänkt ge dem till dottern i julklapp men verkar ha gjort det aningen för korta så att de sitter som en smäck på mina fötter istället. Så det kan bli... ;o)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Åh så fina! Både ankelsockorna och den gröna långa ljuvligheten!
Hoppas du kryar på dej snart. Måste var de små liven som delat med sig..

2014-09-21 @ 19:46:41
Postat av: marremorr

Så ljuvliga sockar!!=0) Otur att du blivit sjuk, hoppas du kryar på dig snabbt som blixten! Kram!

2014-09-22 @ 07:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0