Socktober

Oktober är väl ändå en sockmånad? Det känns så. Därför stickar jag sockor för glatta livet just nu. Inga avancerade, inte ens en endaste liten fläta, utan bara vanliga släta sockor. Första paret var till det lilla kusinbarnet som fyller tre i november, stickade i en färgnyans av Drops Fabel som jag faktiskt tycker var riktigt, riktigt snygg trots att jag normalt gillar enfärgat bäst.
 
 
Nu stickar jag ett par sockor till brorsdottern, också de i rosa toner men i Drops Delight. Det är något med tjejer och rosa, helt klart.
 
Här har jag precis påbörjat den första, i själva verket är jag på minskningen i tån på den andra. Och nu kommer den stora frågan - vad ska jag sticka sedan? Jag har inga mer presentsockor att sticka, däremot en del annat som ska vara klart till jul men - oktober är ju sockmånad! Mamma önskar sig tofflor, kanske det kan gillas..?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0