Majsockor

Jag lyckades ju inte komma med i Dödergöks sockutmaning så jag kör min egen och stickar sockor av garn som ligger här hemma. Detta blev mitt första par:
 
Mönstret heter Amy Socks och finns på Ravelry. Och nej, det var inte det roligaste mönster jag stickat men det fyllde en funktion just då eftersom jag mest stickat under tidiga morgnar när valparna varit vakna och mitt huvud inte har varit på topp. Garnet är Opal, ett garn som jag fick i ett RAK-byte på Ravelry. Jag är inte jätteförtjust i självrandande garn men gillar verkligen färgerna här, de ger mig vårvibbar och får mig att tänka på äppelträd och nyutspruckna björkar.
 
Nu har jag börjat virka på en gardin till gäststugan, det förra försöket fick jag ju repa upp. Detta har jag större hopp till:
Visserligen kommer den inte att täcka hela fönstret i dörren som planerat men den går i alla fall hyfsat långt ner. Jag har också fixat en sitthörna på bron till stugan:
 
En turkos dyna ska ligga på stolen och så tänker jag mig att någon gång hinna göra en filt i blåa och vita toner. Någon gång...
 
Äggkläckaren är startad nu med två ägg från min isbarhöna, köpta avelsägg av cream crested legbar och gökfärgad maranhöna (se bilden) och så fyra ägg från ICAs ekologiska. Av de senare är det spindel i två av dem så nu hoppas vi få en liten ICA-Stig eller ICA-Cindy i hönsgården vad det lider. Detta med höns, ägg och kycklingar är fascinerande!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marremorr

Gardinen blir jättesöt! Hoppas den kommer passa perfekt i det lilla fönstret!

Svar: Tack! Det hoppas jag också, annars måste jag hitta ett annat ställe att ha den på för nu vill jag inte repa upp. :)
Zupermorzan

2014-05-26 @ 21:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0