Nya sockor på g

Jag behöver frigöra mer sockgarn. Ja, inte så att jag lider brist på sockgarn, snarare tvärtom. Men tanken är ju att göra rutor till filten av restgarn och för att det inte ska bli alltför enformigt, med typ nio rutor i samma garn, måste jag få loss mer restgarn. Alltså måste jag sticka sockor! Så himla synd... ;o) Bestämde mig för att göra de där ugglesockorna jag spanat på så länge i det ljuvligt blå Nordlys-garnet som ursprungligen var tänkt till hundsockor men där resultatet inte blev bra. Hann precis bara börja igår, gott om vridna maskor och flätor så det går inte så fort men jag hoppas och tror att det ska bli galet snyggt.
 
 
Hela FEM rutor till min filt kom idag från Sue. Brevet har varit på villovägar en tid men jag är så glad att det dök upp, dels för att det också fanns choklad i det och så förstås för de fina rutornas skull. De är i glittrigt sockgarn, det syns tyvärr inte på bilden men det är galet snyggt. Det är så kul att ha en hel hög med rutor och kombinera dem till en ny, större ruta som sedan sätts ihop till en filt. Jag behöver bara fler rutor, en himla massa faktiskt... Det blir lite enformigt i längden så jag är väldigt glad över de rutor som kommer med posten. Tack!
 
 
Alla barnen är nu samlade under ett tak och mamman mår gott. Äldste sonen jobbar med skogsplanering i några veckor och är ganska så sliten. Dottern hade sin sista dag i skolan idag och ska jobba som frukostvärdinna i juli samt rycka in när det behövs andra dagar också. Och minstingen har skolavslutning i morgon. Det är en historisk dag, då gör vi vår sista skolavslutning på byaskolan. Det ska firas rejält med minigolf och restaurangbesök. Kanske gofika också, vi får se vad vi hinner med. Det känns lite som om vi föräldrar tar examen också, vi har stått på den där skolgården och huttrat i 15 år, tror jag det blir. För naturligtvis har finvädret försvunnit lagom till examensdagarna och här är kallt, regnigt och ruggigt. Hoppas bara att det inte var sommaren som tittade förbi i maj utan att den kommer tillbaka...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0