Början till en filt

Jag har börjat sätta ihop rutorna, tillsammans med de jag själv har gjort, till en filt. Det går inte fort och den är inte stor men jag är omåttligt stolt och tycker ärligt talat att den blir skitsnygg så här långt. Döm själva!
 
Två rader klara.
 
Tre rader som tillsammans bildar två större rutor, en i gröna och en i rosa toner med en prästkrageruta i mitten. Och den ska förmodligen vara bredare än så här men jag har inte fler av samma färgton att sätta ihop än. Det jobbar jag på nu och så hoppas jag på några rutor med posten. Det är så kul att se på filten och tänka "den rutan har XX gjort" eller "den rutan är gjord av garnet till de sockorna". Lite av ett evighetsprojekt men kul att det är på g!
 
Gardinen till dörrfönstret i gäststugan är klar och passar perfekt. Det är något romantiskt över virkade rosor, jag är väldigt svag för det.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marremorr

Ja, SÅ vacker gardinen blev!! Och den passar ju perfekt!=0))

2014-06-05 @ 21:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0