Nytt år, nya möjligheter

Så har det blivit ett nytt år, ganska många dagar på det också utan att jag har skrivit en rad. Det har varit mycket som han säger, Sauk.
 
Under ledigheten gjorde jag tovade grytunderlägg. Först ett till store sonen som jag dess värre kastade efter-bilden på så ni får bara se hur det såg ut före tovning men jag lovar att det blev snyggare efter:
 
Det är stickat i Andes efter samma mönster som jag gjorde mitt eget röda.
 
Så gjorde jag ett i gå borts-present till kompisar, denna gång i Nepal för att försöka få det lite lägre, eftersom jag tycker att de i tjockt garn blir nog så höga och liksom lite vingliga om man ställer något litet på dem.
 
Före...
 
...och efter. Det blev jag faktiskt riktigt nöjd med, inte lika tungt att jobba med heller. Men sedan fick det vara bra med underlägg för ett tag.
 
Januari brukar jag se som min välgörenhetsmånad, så ock i år. Har stickat två par babysockor och två små mössor till ett projekt som samlar in babypaket till flyktingbarn från Syrien. Jag får alltid ont i hjärtat när jag ser de där stora, oändligt sorgsna barnaögonen på TV så det kändes självklart. Det har såldees blivit ett set i lila
 
och ett i blått
 
Den här veckan har det varit lite si och så med stickande. I söndags myste jag som vanligt med Doris i sängen när hon plötsligt sträckte på sig och fick en klo rakt in i mitt öga. Så jag har sett ut så här ett tag
 
 
Men idag är det bättre och jag har lagt av lappen. Ska dock fortsätta med salva i några dagar till och vilar ögat en stund mitt på dagen. Ganska skönt, om sanningen ska fram. :o)
 
Dagen efter detta hände så fick jag något konstigt, hårt i munnen när jag åt en godis. Det visade sig vara min egen tand, min enda krona hade lossnat. Yippee... Övervägde starkt att stanna i sängen dagen efter detta, tänkte att huvudet väl lossnar härnäst. Men det har gått bra, jag har huvudet i behåll. 
 
Håller på att ta tag i min lärarexamen, har så snöpligt lite kvar på den så den här terminen ska jag försöka ta mig i hampan. Uppsats ska skrivas och så ska jag läsa till lite matte. Kollade igenom första mattekursen igår och konstaterade att det var vääääldigt länge sedan jag läste matte. Den betydligt mer matematiska maken kom och kikade och blev helt i gasen, så kanske läser vi kursen tillsammans. Problemlösning är inte riktigt min grej men väl hans, medan jag nog ser mer fram emot den efterföljande kursen i geometri. Jag behöver dem inte egentligen men skulle gärna vilja vara behörig i matte också när jag nu ändå är så nära. Vi får väl se hur det går. Anar att det blir mindre stickat i vår om jag ska jobba lite också. Och ha en valpkull under våren. Och hinna med barnen. Och... 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Underläggen blir riktigt häftiga! Det i olika färger speciellt!
Lycka till med vårens projekt!

Svar: Tack! Jo, underläggen blev kul fast det här med att tova är inte min grej. Det är så fult innan det hamnar i maskinen att man helst bara vill kasta bort det... ;)
Zupermorzan

2014-01-09 @ 22:19:33
URL: http://www.johannasskapandehander.se
Postat av: Carol

Så fina set du gjort till barnen i Syrien! Och wow till studietankarna! Verkligen Lycka till med allt Morzan!

Svar: Tack! Imorgon börjar terminen, just nu undrar jag vad jag har gett mig in på.
Zupermorzan

2014-01-10 @ 16:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0