Man kan inte lyckas jämt

Idag har jag varit på universitetet. Åkte dit i god tid, var där hela 20 minuter innan utsatt tid. Maken hade tipsat om en bra parkeringsplats men jag hittade en på mycket närmare håll och parkerade. Satte i min motorvärmarsladd och gick till automaten för att betala. Där kom kallduschen - den tog bara mynt! Och mynt var ungefär det enda som inte fanns i min plånbok, annat än några cent och euro. Kvitton, kort och sedlar fanns också men inga svenska mynt. Nu kom paniken krypande, jag hastade tillbaka till bilen och slet ut motorvärmarsladden igen, bara för att inse att jag just ryckt ut någon annans motorvärmarsladd! Och i samma ögonblick försvann även uttaget för hur jag än letade och kröp omkring framför bileländet så kunde jag inte se det. Till sist gav jag upp och lät sladden hänga, kutade till min egen, snarlika bil och ryckte ur den sladden. Åkte i ilfart till den parkering maken anvisat bara för att upptäcka att den var full. Samma ilfart tillbaka, in på den parkeringsplats jag haft och i med sladden. Sedan var det bara att leva på hoppet, skulle jag få mitt livs första parkeringsböter? Så fort första passet var över knatade jag iväg till en liten butik, växlade till mig mynt och sprang till bilen. Inga böter, pust. I all hast lyckades jag betala ända till imorgon eftermiddag så nu har jag kompenserat för timmen jag stod gratis. Men när jag kom på fram på eftermiddagen stod den stackars bilen utan inkopplad motorvärmare fortfarande kvar. Någon lär inte vara så glad på mig idag, tur att någon inte vet vem jag är... Jag kan säga att jag skämdes som en hund och verkligen försökte hitta uttaget men antar att jag i stressen helt enkelt blev blind. Pinsamt är bara förnamnet.
 
Har börjat sticka på en mössa till mig själv, känner ett behov av att förnya mig. Hade tänkt göra en riktigt tjock sak att ha när det blir kallare men så snubblade jag över det här mönstret och blev kär. Så nu stickar jag en sådan i Drops Alpaca. Kanske inte mössan att ha i -25 men det är trots allt inte så många dagar vi har så kallt. 

Kommentarer
Postat av: Carol

Åh fy en sån hemsk start på dagen.. :-§

2014-01-22 @ 22:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0