Sockor och paket

Uj, det har varit dåligt med bloggandet. Jag får skylla på allt jobbande, det har bara ramlat in jobb i februari och det tillsammans med pluggandet tar alldeles för mycket tid. Lite välan mycket nu, jag har börjat tacka nej till jobb för att hinna andas också. 
 
Mitt tredje försök med bruna sockor lyckades. Jag är inte supernöjd med resultatet, modellen vill liksom vrida sig i skaften och det gillar jag inte riktigt. Men färgen är superläcker och sockorna är sköna på, det är bra. Så här har det gått:
 
Skaft på gång
 
Första skaftet klart (mina stackars krokiga små tår kom med på bild).
 
En färdig socka.
 
Båda sockorna på mina små ankfötter.
 
Nu har jag börjat med ett nytt projekt, ska försöka omsätta ett tröjmönster till sockmönster. Knixen är väl att jag stickar framför OS och eftersom flerfärgsstickning aldrig har varit min grej och jag dessutom är en obotlig sportnörd så är mitt fokus inte det allra bästa. Risk finns att projektet bara kan sluta på ett sätt... Så här såg i alla fall början ut:
 
 
Vi har en liten snurra i gruppen på Ravelry där vi väljer datum att uppmärksammas på. Idag fick jag således besök av Åsa med ett helt fantastiskt paket, anledningen var att det på tisdag är arton år sedan världens bästa Stina föddes. Kul att träffa Åsa igen och helt otroligt vilka fina grejer jag fick. Tusen tack!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0