Guldyra!

Vilket skidlandslag vi har! Man blir alldeles yr av lycka, samtidigt som jag lider lite med mina norska vänner (även om jag njuter liiite av att retas också, en av mina allra bästa vänner bor i Norge och hon har fått några gliringar). Vilken jätteflopp detta OS blivit för dem! Nu väntar en spännande fortsättning, hittar det norska vallateamet rätt bland burkarna till sist eller ska de svenska åkarna få fortsätta sin triumf?
 
Medan jag tittar så stickar jag så klart. Detta med flera färger är verkligen inte min grej, jag har fotat på lite håll så att det inte ska se alltför jäkligt ut. Inte blir det bättre av att fokus är i tv-rutan och att det är spännande, jag drar åt alldeles för hårt. Men kanske kan man ana att det är hundtassar överst och små cavalierer som tittar framåt på var sida foten, är det tänkt. Återstår att bestämma hur jag ska göra hälen, just nu lutar det åt att jag stickar in en tråd och plockar upp maskor efteråt.
 
 
Det blå garnet är Nordlys från Viking. Jag har haft två nystan i en mindre evighet som jag bara har tittat på och inte vågat röra, de är så vackra i färgerna. Men jag ska ärligt säga att de är ännu finare när man stickar, så läckra blå skiftningar att man blir alldeles galen av lycka. Blått är fantastiskt vackert! 
 
Fick just tillbaka lärarens respons på min första inlämningsuppgift i matematik och den var godkänd utan någon som helst anmärkning. Jag känner mig omåttligt stolt, det var en mindre evighet sedan jag läste matte sist. Nu har jag en himla massa jobb som måste bli klart men sedan ska jag ta tag i exjobbet också. Hej och hå, det kanske lyckas ändå även om det tidvis är rätt tungt att vara student, yrkesarbetande, hunduppfödare och morsa... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0