Socktoberutmaning!

Oktober är en sockstickningsmånad för många, så även för mig. Hur många par sockor hinner man få ihop på en månad, tro?
 
För egen del har jag gjort klart mina kortskaftade presentsockor och gillar dem verkligen. Skönt alternativ till tofflor.
 
 
Bilden gör dem inte rättvisa, de ser glansiga och väldigt lila ut medan de i själva verket är gjorda av helt vanligt sockgarn i en mer blålila ton. Blixten gör märkliga saker med foton ibland.
 
Nu stickar jag på ett par sockor till ena brorsdottern. Valet föll på ett mönster som heter Strawberrry Field. Lite enahanda om sanningen ska fram, men nu är snart en socka klar. Garnet är Drops Fabel i en lilamelerad färg som är klart snyggare i verkligheten än på bilden nedan. Jag gillar Drops Fabel, det är ett prisvärt och trevligt sockgarn.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0