Socktober fortsätter

Nu är sockorna klara! Inget favoritmönster men de ser helt OK ut, förutom att jag gjort några småfel i ren tristess. Fyra varv som gick i repris hela tiden, jag tappade liksom koncentrationen alldeles. 
 
 
Ena nystanet Fabel var inte helt genomfärgat på två små ställen. Ni ser det vita strecket på bilden. Eftersom samma nystan också var skarvat, jag hatar att fästa trådar och fläcken dessutom hamnade under foten så lät jag det vara. Annars gillar jag verkligen Fabel och den här färgen var härlig, även om det inte riktigt syns på bilden.
 
Nu funderar jag dock på att sticka emellan med ett par torgvantar för att göra slut på det sista av mitt lilamelerade Fabel-garn. Får vara snabb så att jag hinner med ett par sockor till sedan innan oktober är slut.
 
Underbar höstdag igår. Jag tog en promenad med alla sex hundarna uppe på berget. Dottern var sjuk och mamman var på gott humör - innan promenaden. Efter promenaden var tålamodet en smula påfrestat... Nedan en bild på minstingen Doris som dock skötte sig prima.
 
 
Stackars kisse är biten igen. Mattehjärtat värker och nu har jag bestämt mig för att försöka hålla honom inne på höstarna framöver. Tredje hösten på raken som detta händer och den här gången värre än någonsin innan. Det enda jag kan hoppas är att han bet sin antagonist riktigt illa tillbaka, även om jag tvivlar...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0