Magiskt...

Jag knåpar på i min soffhörna. Glassar har det blivit ett par stycken, en glasspinne efter mönster och en jordgubbsstrut efter eget huvud. Båda ger mig taskiga associationer, min man bara ruskar på huvudet åt mig och jag försöker intala mig att det lilla barnet som ska få dem inte har samma eländiga fantasi som sin mors kusin. I alla fall inte än...
 
 
Igår kväll och nu på morgonen har det blivit en prinsessbakelse. Sned och vind ser den ut på bilden, i själva verket är jag riktigt nöjd med den. Rosen var pillrig efter ny modell men blev mycket bättre än mina tidigare försök.
 
 
Jag har anmält mig till ett par julbyten och igår bestämde jag mig för att det var dags att knåpa ihop något. Valet föll på en disktrasa med illusionsmönster. Fort som sjutton gick det, enkelt som tusan var det och resultatet var lite kul. Kolla själva!
 
Helt vanliga polkagrisränder och...
 
...voilà! Har skrivit ut mönstret, helt klart ett lagom pyssel för dottern att få till. Enkelt med mestadels räta maskor, som samtidigt ger en bra skrubbstruktur till trasan tänker jag mig. Baksidan är dock inte så grann men det får man leva med.
 
Underkylt regn har vi här idag, ett fenomen som för mig hör södern till. Här i Norrbotten ska vi ha snö så här års men numera ser verkligheten helt annorlunda ut. Ledsamt, vad är det för värld vi lämnar över till våra barn? Tänk lite på det, vad kan just DU göra för att minska DINA koldioxidutsläpp? Ingen kan göra allt men alla kan absolut göra något.
 
Ska ta en vända till Röda Korset idag med utrensade leksaker, kläder och faktiskt en hel kasse garn. Garner som legat länge i min amerikakoffert men som aldrig någonsin kommer att bli till något i mina händer. Nu hoppas jag att de blir till något hos någon annan istället. Bland annat tre nystan Drops Karisma innan det blev superwashbehandlat. Så kärvt det var förr!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Läckra trasor! Jag lånade en bok om skuggstickning när jag var i Småland senast. Där fanns bilder på grytlappar som jag snart hoppas påbörja. Gillar hjärtanen skarpt!

2013-10-25 @ 22:04:13
URL: http://www.johannasskapandehander.se
Postat av: Carol

Wow, vilken läcker grej! Hur har du gjort?
Här är det +12 grader och gråmulet. Imorgon kommer det visst storm så maken har bundit fast vår lilla "love seat" rejält i marken. Vi är glada för allt regn vi fått den senaste veckan men det ser inte ut att ha gjort något på brunnsbottennivå ännu. Ja vad är det som händer...
Jag kämpar på med min första babyfilt någonsin. Huga sånt digert jobb det är!! Men nu är den snaart klar. Ha en bra vecka!

2013-10-27 @ 14:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0