Fikatajm!

Jag virkar kakor och annat just nu. Ska bli till julklapp till små kusinbarn, är det tänkt. Inte särdeles avancerat utan ganska småtrist egentligen men jag inbillar mig att det kan vara lite kul att leka med. Detta har jag fått till hittills.
 
Först en suddig bild på ett gäng bullar, chokladbollar och en stackars ensam ballerinakaka.
 
Sedan fick jag för mig att göra ett par glassar...
 
...och igår kväll virkade jag ihop ett helt litet gäng med ballerina så att den enda inte ska vara så ensammen. Nu ska jag göra lite glassar till, tror jag, så är jag nog klar med det sedan. Tänkte ha julklapparna till dem klara när dottern och jag åker till Stockholm om en och en halv vecka. Då ska hon göra praktik där nere i sju veckor, vilket innebär att jag ska klara mig utan henne lika länge - och passa hennes hundar. Sju veckor!?!? Hur ska en stackars mamma överleva???
 
Ledsamma saker har hänt i vår by. En mamma med bebis i barnvagn var ute på promenad längs den grusväg där jag ofta går med hundarna. Från andra hållet kommer en bil, gissningsvis i hög hastighet, och kör på dem. Mamman lindrigt skadad, bebisen livshotande. Efter några dagar först i Umeå och sedan i Stockholm har den nu avlidit. Så otroligt fasansfullt hemskt! Jag tror och hoppas faktiskt att bilföraren, om han körde för fort, mår riktigt dåligt. Det körs i vansinniga hastigheter längs den där vägen och jag anar att där sker en del fyllekörning också, av burkarna i diket att döma. Mina barn får inte jogga där på fredags- och lördagskvällar, just därför. Men nu har det hänt en olycka i alla fall, mitt på ljusa dagen. Arma föräldrar!
 
Idag har vi regn och plusgrader. Jag föredrog minusgrader och snöflingor på marken. Det gjorde Doris också...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0