Torgvantar klara

Äntligen blev de kara, mina torgvantar! Jättelånga skaft och korta händer eftersom garnet tog slut, ska jag göra om dem så ska jag inte följa mönstret så slaviskt utan tänka själv, även om det blir jobbigt. ;o) Men samtidigt lite elegant med de långa skaften, synd bara att jag inte är så elegant av mig i övrigt.
 
Ovansidan. Mönstret syns lite dåligt, fastän de sades vara små i storleken är de ganska stora på mina klena händer och underarmar.
 
Undersidan i resår.
 
Båda tillsammans. Här syns de långa skaften väldigt tydligt. Jag lär inte frysa om armarna i alla fall... ;o)
 
Det blev en disktrasa sedan. Började på en som såg snygg ut på Ravelry men som fått en del kritik när jag läste andras försök. Och efter att ha hållit på i närmare en timme var jag inte alls nöjd, trots flera upprepningar och omstarter. Så jag repade upp en sista gång och gör nu en i vanligt våffelmönster istället. Enkelt, snyggt och praktiskt. Garnet är M&K Eco Bomull som jag bytt till mig i vår andra chansen-tråd i Svenska byten, där garn som man inte själv är så förtjust i längre kan få ett nytt hem hos någon annan. 
 
Inte min bästa mobilbild, får försöka prestera en bättre när den är klar. 

Kommentarer
Postat av: Agnes

Hej
jag hittade till dig eftersom jag googlade på rosa converse och hittade dina virkade. hur söta som helst! jag undrar så klart om du fortfarande virkar dem, vilka storlekar du virkar och om du gör det på beställning?
//Agnes

2013-05-06 @ 12:06:58
Postat av: marremorr

Vanligt våffelmönster är icket att förakta, trasan ser jättefin ut!=0)

2013-05-06 @ 16:37:35
URL: http://mamsmumsomys.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0