Skrämselhicka

Så kom brevbäraren med en avi igår och gav mig skrämselhicka, jag hade ett paket att hämta ut. Shit, shit, shit, nu har jag gnällt i onödan, tänkte jag, nu kommer födelsedagspaketet. Men icke, det var några nystan reagarn som jag köpt och som jag tror ska bli en sommarsjal. Puh... Min bytesvän lyser med sin frånvaro och nu försöker jag glömma henne. Man ska inte ödsla energi på onödigheter,
 
Idag har jag varit och kikat på en liten bebis, 7 veckor gammal. Så små de är! Hade stickat en tröja i storlek 6 månader (uggletröjan, ni kanske minns den, nu har den fått ett par ögon också) och den såg så yttepytteliten ut här hemma på soffan att jag var rädd att den skulle vara för liten. Ha! Den har växtmån, om vi säger så. Ändå var gossebarnet ingen liten kille för sin ålder. Men jämfört med de där grabbarna som berikar min vardag, med skostorlek som nu överskrider 40 även på 12-åringen, så var han ju så liten, så liten.
 
 
En vante är klar nu, förutom tummen. Ser ni att det är en lilja? Är larvigt stolt över mig själv, gillar ju inte att sticka med flera färger men tycker själv att det blev ruskigt snyggt. Jag håller på att bli självgod... ;o) Inte tvättad och blockad än, då blir dem förhoppningsvis ännu bättre. Men ganska snygg redan nu.
 
 
Lilla Maya är nu så rund, så rund om magen. Om ungefär en vecka vet vi vad som bor därinne. Igår ansade vi magen lite och så tog jag en bild.
 

Kommentarer
Postat av: Hanne

Grattis till några dagars välförtjänt vila! Hoppas att det blir skönt väder. Rikitgt kanonsnygga vantar, nu är det bara att lägga upp maskorna fort som tusan innan inspirationen försvinner och SMS slår till!

Synd att man måste köpa hela boken för att få mönstret (även om boken verkar vara jättefin). Det måste vara nåt konstigt med böcker... jag har inte många handarbetsböcker men alla är omsorgsfullt utvalda för att det är saker som jag gärna skulle vilja göra. Det lustiga är att jag bara har gjort en endaste sak ur dessa böcker. Det blir mest mönster hämtade från Ravelry eller broderier/handarbeten som är utrivna ur gamla Allers och andra veckotidningar som mamma prenumerat på.

Svar: Vi har kalasväder här i Norrbotten, strålande sol och varmt. Det enda grumset i glädjebägaren är väl otäcksheterna som pågår i grannkommunen Boden. Dottern får ta med sig en hund när hon ska ut och jogga nu, mamman är lite ängslig.
Håller helt med om böckerna, jag har inte heller många och de jag har tycker jag väldigt mycket om och de innehåller fina saker där jag tänkte göra något - någon gång...
Zupermorzan

2013-05-23 @ 14:13:10
URL: http://www.ravelry.com/people/Hannelejo
Postat av: Carol

SÅ fina stickade alster Marie! Och så spännande med den runda hundmagen!! Grattis :-)

Svar: Jo, hundmagen är spännande. Nu ser man hur det sprattlar och rör sig därinne, så vansinnigt spännande att se vad som finns därinne men än får vi vänta i några dagar till.
Zupermorzan

2013-05-23 @ 22:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0