SÅ förbannad!

Kommer ni ihåg att jag skrev om ett byte i en grupp på Ravelry i mitt förra inlägg? Nu har det visat sig att jag har blivit grundlurad! Min bytespartner är inte alls särdeles sjuk, hon är väldigt aktiv på både facebook och twitter, har lagt ut bilder på sig själv när hon är ute och roar sig och på olika saker hon stickar och säljer. Hon ville bara inte göra något för mig, tydligen... Kan ni fatta hur man kan vara så fräck? Nu har jag tilldelats det som kallas en ängel, tanken är att jag inte ska gå tomhänt ur bytet antar jag. Men det är ju inte alls grejen egentligen. Grejen är ju att man lär känna en annan person (vilket jag i och för sig gjorde...) och bryr sig om varandra. Jaja, hon kan ju sälja det jag skickade henne, bara garnet lär ge henne en peng. Kan man bete sig på det viset så måste det helt klart vara ett allvarligt fel någonstans... Läxan jag lärt mig är att alltid hålla koll på att min ev bytespartner är aktiv i gruppen om jag går med i något mer internationellt byte. 
 
Min sjalstickning är lagd på is. Stickorna fungerar inte, garnet fastnar hela tiden. Fick tips om stickor kallade Addi Lace så nu har jag beställt sådana. Inte visste jag för två år sedan att stickning var en sådan materialsport! ;o) Ser fram emot de nya stickorna så att jag kan ta nya tag med sjalen, jag vill ju få den färdig.
 
Istället stickar jag nu vantar, har börjat på vantarna Lilja ur Vantboken. Lite småbesviken på mönstret (usch, vad jag gnäller idag!), har hittat i alla fall tre fel i diagrammet och kan väl tycka att den borde vara bättre kollad med tanke på hur dyr den är. Man får inte slappna av och missa felen för då blir det fel även i stickningen. Men snyggt blir det! Fast jag måste hela tiden tänka på att inte dra åt för hårt på baksidan. Men jag börjar gilla flerfärgsstickning allt mer, det går fortare och fortare.
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Morr!! Vilken typ! >-/ Nej det är konstigt att folk inte kan vara ärliga! Ifall hon nu inte ville vara med - då är det ju bättre att skriva det. Inte ljuga :-# Och så träliga stickor och fel i mönster.. Ingen bra början på veckan... Men vanten blir fantastiskt vacker!
Hoppas du får bättre dagar framöver. NI ska tydligen få den mesta tilldelningen av solen denna vecka iaf. Styrkekram...

Svar: Ja, vi har strålande sol, det är underbart! Och egentligen går det ingen som helst nöd på mig men man blir ledsen när folk kan grundlura en så där samvetslöst. Usch! Fast jag försöker tänka att det någonstans är synd om människan i alla fall som måste bete sig så där.
Zupermorzan

2013-05-20 @ 21:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0