Min Milo växer fram

Milo var en rolig stickning - när jag väl insåg att man stickade uppifrån och ner! Först fattade jag ingenting, tyckte att det såg helskumt ut och repade upp en omgång för att börja om. Jag trodde att jag missat någon sida men så insåg jag hur det var tänkt och måste säga att det är genialiskt, i alla fall om man heter Marie och hatar att sy ihop saker eller att fästa trådar. Här stickar man uppifrån och ner, maskar av för armhålor och lägger upp nya maskor på nästa varv (formar samtidigt axelbanden) och så stickar man vidare nedåt och får på så sätt allt i ett stycke, utan vare sig sömmar eller en massa trådar att fästa. Yippee! Och fort går det också. Gillar de klara färgerna i garnet utom möjligen den stålgrå. De andra får mig att tänka på glass och sorbet men den grå passar inte riktigt in i de tankebanorna så den stör mig lite.
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej, Vilken fin väst, jag ogillar också att fästa trådar och sy ihop - vet du om mönstret finns översatt till svenska Marie?

Svar: Hej! Vad kul att du också gillade västen. Mönstret är ett köpesmönster från Ravelry som jag dess värre bara tror finns på engelska. Men det var otroligt välskrivet och tydligt, inte svårt att följa alls egentligen. Du får gärna maila mig om du undrar något, kanske jag kan vara behjälplig.
Zupermorzan

2013-06-10 @ 10:00:31
URL: http://www.stickochvirka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0