En chock i rosa...

... eller förhoppningsvis någon liten flickas dröm. Alldeles för glittrigt och rosa för mig men dottern älskade det ju en gång i tiden. Haed inte tänkt fota först men tanken med bloggen är ju att dokumentera allt jag gör. Så - här kommer den!
 
 
Nu stickar jag på en mössa som förhoppningsvis ska matcha någon av bebisvästarna. Jag tycker ibland att det är lite svårt att hitta mönster till de här insamlingarna. Jag vill gärna göra något som går hyfsat fort så att jag hinner få klart det. Men en del mönster är väldigt enkla och basala, jag gillar t.ex. inte bebiskoftor i enbart rätstickning och vill därför inte heller ge det till någon annan. Fast kanske ska man inte tänka så utan tänka att det ger värme och det är huvudsaken..? 
 
Vi har nästan medelhavsvärme här i Norrbotten, 18.5 grader på skuggsidan redan på morgonen idag. Lite för mycket för den nyblivna hundmamman och därmed även för mig. Man blir lite tung i huvudet av värmen, i synnerhet när man ska vara inne hela dagen och hålla koll på små valpar. Dålig nattsömn gör inte saken bättre. Nu har vi flyttat till ett rum som ligger mot baksidan så hoppas jag att det ska vara lite svalare fram på eftermiddagen, gårdagen var närmast olidlig. Men man ska inte klaga på värmen, tänk om detta är den sommar vi får?

Kommentarer
Postat av: Carol

Är helt övertygad om att någon mamma i Rumänien kommer gråta glädjetårar över en sån här rosa dröm... Att få ge sin lilla prinsessa glitter och glans även om livet är grått och fattigt. Du kommer bli rikt välsignad för ditt flit med stickorna!

Svar: Nja, några välsignelser tror jag ju inte riktigt på. ;) Men jag tror på att man ska hjälpa varandra och på människans egen kraft och styrka. Som mamma gör det ont i hjärtat att tänka på att man inte skulle ha råd att hålla sina egna barn varma, det skär i hjärtat. Så det blir lite av "from one mother to another".
Zupermorzan

2013-05-29 @ 22:43:42
Postat av: Carol

P.S. Köpte mej en kasse full av olika garner idag på Borås BiståndsCenter... Inte för att jag behövde - men för att det var billigt (200 kr för allt)och gulligt. Önskar trolla ihop ett gäng som vill Skicka-sticka så det blir många varma plagg av detta och av alla andra kassar jag har fulla med garn.. D.S.

2013-05-29 @ 22:47:33
Postat av: Carol

Hmm... Vänta och se du ;-)

2013-06-02 @ 11:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0