Deklarerat!

Det egna företagandet har en gigantisk baksida som stavas pappersarbete. Jag hatar det! Men nu är all bokföring klar och deklarationen inskickad. Och jag får tillbaka i år igen, om än inte lika mycket som ifjol. Nästa år blir det tufft, då ska momsen redovisas separat och då lär jag få betala om det blir som jag har tänkt mig med två valpkullar under året. Så är det att vara seriös hunduppfödare, då betalar man också prydligt moms på sålda valpar.
 
Deprimerande väder har vi också. Meteorologen pratar om högtryck men verkar helt ha glömt bort den norra landsändan. Vi letar efter det där förbaskade högtrycket men kan inte hitta det! Så här såg det ut hos mig i förmiddags:
 
Stora lappvantar singlade ner och gjorde marken alldeles vit igen. Kul... eller kanske inte.
 
Igår kom Garn- och boksnurran till mig, en av många snurror i gruppen Svenska byten. Jag var lite tveksam, tycker att detta med vilka böcker man gillar och inte gillar är en väldigt personlig sak. Så första varvet avstod jag men nu kunde jag inte motstå. Och det var tur för det var ett skojigt paket som damp ner hos mig. Det här böckerna med garner har jag tagit ut:
 
Bilden blev dess värre upp och ner, teknikgurun har lyckats igen. ;o)
 
Nu återstår att grubbla lite på vad jag ska skicka iväg. Böcker har jag bestämt men så var det detta med att hitta mönster och garn som passar till boken. Lite klurigt men jag tror att jag har en lösning. Spännande att se om någon tar någon av mina paket sedan, jag stoppar i två böcker som är ganska olika varandra i genre. Det är själva tanken med snurran, olika böcker från olika genrer och så ska garn och mönster matcha. Lite av en utmaning men skoj.

Kommentarer
Postat av: Carol

Åh vilket härligt paket! Vad heter den rosa boken? Och ljuvligt garn...

2013-05-19 @ 14:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0