Börjat på sjalen...

...men det går sakta framåt. Som att sticka med sytråd! 
 
 
Färgen stämmer inte alls, den ser lavendelaktig ut på bilden men är mer åt denimhållet i verkligheten, tycker jag nog. 
 
Ett bekymmer jag har är stickorna. Jag älskar mina KnitPro, även om jag ibland irriteras över att några tenderar att skruva loss sig under arbetet samt att jag haft bekymmer med stickor som släppt från sina fästen och fått reklameras. När jag stickar i så här tunt garn får jag ett annat bekymmer. Tråden fastnar i skarven mellan trä- och metalldelen. Alltså inte där jag skruvar fast stickan i kabeln utan i själva stickdelen. Inget man kan göra något åt men det påverkar flytet i stickningen och det irriterar mig lite. Nu lär jag väl inte ägna resten av mitt liv åt stickning med lacegarn men det skulle ändå vara trevligt att veta om någon har något tips på stickor som gör sig bättre för den här typen av stickning. Kanske man måste gå tillbaka till helt vanliga, fasta rundstickor helt enkelt?
 
Lite småless också på en grupp på Ravelry. Gick med i ett internationell födelsedagsbyte lite på skoj, alltid kul med garninriktade presenter. Kände när jag fick min partner att vi hade noll och inget gemensamt men försökte ändå få lite kontakt. Den blev väldigt sporadisk och korthuggen från hennes sida. Jag skickade mitt paket i god tid, inklusive två ihopknåpade presenter (torgvantar och halskrage). Förstod att hon hade det jobbigt i livet med skilsmässa och magkatarr. Två dagar innan min födelsedag fick jag ett meddelande där hon beklagade att min present skulle komma lite sent, hon hade inte börjat än men visste precis vad hon skulle göra. Hon skulle bara genomgå gastroskopi och sedan skulle hon sätta igång. Hemskt naturligtvis med ohälsa men det som irriterar mig är dels att hon tidigare gett sken av att vara i full färd och dels att det i gruppen fanns krav på obligatoriska incheckningar vissa datum som hon inte hållit heller, så jag tycker att gruppens moderator borde ha reagerat. När jag nu kontaktar moderatorn, eftersom jag inte får någon som helst kontakt med min bytespartner, menar hon att jag borde ha hört av mig tidigare. Men jag har ju skött min del!!! Samtidigt som jag oroar mig för vad som hänt den arma kvinnan som jag skulle byta med, tycker jag ändå att hon hanterat det hela illa. Känner man att livet snurrar på för fort så hoppar man av sådana här saker. Och tar man på sig att vara moderator måste man också hålla lite koll på vad som händer. Nåväl, lesson learnt, inga fler byten i den gruppen för mig. Tacka vet jag vår svenska lilla grupp, där har vi det mysigt och försöker hjälpa varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0