Trasor

Idag fyller min mamma år, många år. Hon fick bland annat sjalen Solution i present av mig och blev glad över den. Skönt.
 
Nu sticker jag emellan med några disktrasor. Min svärmor gillar dem så jag tänkte att jag skulle fixa en till påsk. Började på en med en kyckling på. Någon som ser kycklingen?
 
 
Nä, inte jag heller. Vi prövar från andra hållet då.
 
Vet inte om det är jag, min urusla stickning, färgen eller garnet (Blend Bamboo från Hjertegarn) som gör det men kycklingen gömmer sig väl. Den går inte att ge bort, bestämde jag, så istället fick det bli en tulpan i mintgrönt Drops Paris, men vi kan väl låtsas att det är vårgrönt? ;o)
 
 
Inte blockad, eller spänd som jag envisas med att vilja säga. Detta med blockning känns som en nyare företeelse, min farmor sa alltid "lägga i spänn". Någon som känner igen det uttrycket?
 
När jag lyckas mindre bra med det jag företar mig, känner jag mig ungefär så här:
(en teckning yngste sonen har gjort och hängt på sin dörr, jag älskar den)
 
Till sist måste jag visa att SOLEN har återvänt till Norrbotten! Nu har jag den smärtsamma uppgiften att meddela alla ev. sörlänningar att vi kommer att behålla den häruppe till senhösten någon gång då vi åter går i ide. Men innan dess ska vi vinna solligan!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carol

JAG såg kycklingen! :-) Och så mkt fint du gjort på så kort tid! Alla mössor och sjal och disktrasor! Jag har knappt hunnit sticka alls denna vecka men ska nog ta igen det i helgen. Ha det gott!

Svar: Tur att jag har dig som stärker självförtroendet lite! Rätt missnöjd med trasan men den får stanna här. Nu ugglemössa nr sju, snart kan jag sticka den mössan i sömnen... Men har syskonen fått så måste förstås lillebror få.
Zupermorzan

2013-03-15 @ 21:19:29
Postat av: Carol

Du är tapper! Och snacka om ugglor i mössan.. Nr SJU!:-]

Svar: Snart kan jag göra ugglemössor om du väcker mig mitt i natten... Tur att de går fort att göra!
Zupermorzan

2013-03-16 @ 18:58:52
Postat av: Johanna

Gillar kycklingen skarpt! Tulpanen är också jättefin!

2013-03-21 @ 22:18:43
URL: http://www.johannasskapandehander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0