Sista rycket

Nu gör jag sista rycket med Sticka och skicka, känner mig lite egoistisk men känner samtidigt att jag vill göra annat som finns på den mentala att göra-listan. Utöver de tre milo-västarna har det blivit en liten matchande mössa:
 
 
Just nu stickar jag ett par blå små sockor i ullgarn, ett nystan som har legat och tittat på mig länge men som nu kommer till användning. Klarar maskintvätt, så klart. Mönstret är mitt eget, vill inte sticka helt vanliga sockor utan det måste på en liten fläta för att göra mig glad.
 
 
Känner mig som sagt lite ego men tänker också att "ingen kan göra allt men alla kan göra något". Och med detta bidrag har jag i alla fall gjort något för barnen i Rumänien.
 
Äldste sonen gav mig för övrigt ett mamma-paket från Unicef i mors dags-present. Yngste sonen önskade sig bidrag till Unicef i födelsedagspresent. Jag blir så lycklig över att mina barn också har lärt sig empati och medkännande. Världens bästa ungar, det är mina!
 
Hundmamman tycker förstås att hon har världens bästa hundungar och jag är benägen att hålla med henne. Så förtvivlat söta de är med sina rosa små tassar och tjocka magar! En liten tjockis blir förmodligen kvar, lilla Dynamit-Doris.
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Dina Milovästar kommer färglägga Rumänien helt klart! Och visst har du underbara ungar med såna varma hjärtan <3
Kram o lycka till med sockorna! Här har det inte blivit en maska stickad på ett tag... Terminsslutskoman har satt in och jag har varit äckeltrött i 2 v. Men NU så :-))) Mitt sommarlåååål - va jättesköönt mitt sooommarlov ska bli!"

Svar: Ha ett riktigt skönt sommarlov, det är dig väl unt!
Zupermorzan

2013-06-05 @ 19:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0