En liten studentuggla

Grannkillen, tillika äldste sonens absolut bäste vän, har tagit studenten. Det fick bli en studentuggla:
 
 
 
Det skulle sitta svarta säkerhetsögon i mitten av ögonen men jag kunde inte för mitt liv hitta mina så det fick bli en kompromiss. Lite periskop över ögonen men det gör också ugglan lite kul. Basketbillen under ena vingen samt studentmössan är också en improvisation, annars har jag följt det här mönstret
 
Snart klar med mina blå sockor till Rumänien också, därefter ska paketet gå iväg. Blir inte så mycket tid för stickning nu, håller på att storstäda köket med fönsterputsning mm, och efter det är det dags för tv-rummet. Jag är inte blixten när jag städar så det tar tid. Fast idag blir nog just ingenting gjort, lilla valpmamman har varit orolig i natt så jag har inte sovit mer än kanske tre timmar. Man blir inte så pigg då. Nu har vi i alla fall tagit bort stygnen och då fick de också kolla henne lite extra så att inget var galet. Det var det inte, de misstänkte lite oro i magen. Och det verkar rimligt med tanke på de dofter som sprider sig i valprummet nu... Hundprutt doftar sannerligen inte sommarblomster, direkt! Annars börjar valparna bli riktigt rara nu med ögon som spricker upp och snart ser omvärlden. Tjocka, stadiga och goda är de, helt underbara!
 

Kommentarer
Postat av: Carol

Klart grannkillen ska ha en uggla! ;-) Härliga du!!
Och dina små bebisar växer ju som bara den! Hoppas mamman pruttat färdigt och blir pigg igen. Jag har också lite grejer som ska till Slättmissionen. Men måste bli klar med mössa som hör ihop med tossorna. Kanske ikväll innan John blund kommer. Eller kanske inte för han är nog här snart. Sov gott!

Svar: Jag fick iväg mitt brev så fort att jag glömde lägga med en hälsning. Men jag skrev ju avsändare och igår fick jag ett litet tack så fram kom det. :)
Zupermorzan

2013-06-17 @ 23:32:19
Postat av: Carol

Oj! Jag tänkte inte ens på nån hälsning... Känns skönt att jag hann den här gången. Men 1½ socka utan häl ligger kvar. Får bli till nån annan sändning. Har börjat sticka bindor nu. Men får nog lov att läsa Anitas mönster lite bättre. Fatar inte de virkade avslutningen. Men IDAG ska jag nog ta och damma av min bikini! (Undrar ifall den också har krympt under vintern..) Ha en härlig midsommar! Här ska det regna och åska i vanlig ordning.

2013-06-20 @ 10:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0