Självömkan

Blev sjuk i helgen. Anar att det är barnens förkylning som vandrat över till mig om än i en smula annan tappning. De hade mest huvudvärk, jag har feber, snuva, halsont och hosta. En riktig förkylningsklassiker, med andra ord. Nåväl, snäll make klev upp en halvtimme tidigare i morse för att ta ut mina hundar så det går ingen nöd på mig. Idag ska jag borra ner mig under en filt i tv-soffan med en stickning och så ska jag frossa i CMores kanalutbud och se alla de där filmerna som ingen annan i familjen vill se med mig. Lite lakrits ska jag festa loss på också, det kan bli riktigt mysigt. Och så ska jag försöka förtränga att jag ligger efter med bokföringen och verkligen skulle behöva göra klart flytten av min arbetsplats och datorbytet...
 
Dottern har önskat sig ett pannband. Jag bläddrade igen en del mönster på Ravelry men hittade inget som jag gillade riktigt. Men så tänkte jag att himmel, hur svårt kan det vara? Letade fram ett nystan superwash ullgarn ur gömmorna och satte igång med lite flätstickning. Båed jag och dottern är nöjda med resultatet, nu återstår produkttest innan bilder och ev. mönster kommer ut här på bloggen. Det bästa är ju att man med lätthet får ihop ett pannband på en kväll. De blir inte jättetjocka men passar nog bra när temperaturen ligger på ett par minusgrader. Jag, som egentligen ogillar mössor något alldeles väldigt, älskar ju pannband men har börjat använda mössa mer och mer ändå för hälsans skull. Men när man begåvats med en rejält tilltagen mängd hårstrån av lockig modell är inte mössa optimalt. Vintertid är jag konstant rakhårig och platt i frisyren och så blir det så vansinnigt varmt där under mössan. 
 
Nu - filmtajm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0